Saturday, November 28, 2009

Formati Google AdSense Reklama

Google AdSense webmasterima nudi mogućnost postavljanja reklama različitih formata na stranice svojih sajtova. Formati koji sada postoje veoma su dobri, ali svakako bi valjalo da Google uskoro proširi ponudu formata banera. Što više mogućnosti, to bolje.

Ako planirate da koristite Google reklame na vašem sajtu korisno je znati koji sve formati postoje da bi ste mogli isplanirati raspodelu prostora na stranici.

Google AdSense reklame možrmo podeliti u više grupa i svaka od njih ima određene formate u kojima se može postavljati na stranice. Evo tih grupa:

  • Tekstualne reklame
  • Slikovne reklame
  • Link jedinice
  • Video reklame
  • Flash reklame

Ovde ćemo se pozabaviti onim Google AdSense reklamama koje su najpopularnije i koje ujedno donose najviše prihoda vlasnicima sajtova. To su tekstualne reklame, slikovne reklame i link jedinice.

Tekstualne Reklame




Tekstualne reklame mogu biti različitih veličina i oblika. Na slici iznad su neki primeri. Ovakve reklame sastoje se od površine u okviru koje se nalazi nekoliko linkova koji vode na sajtove oglašivača. Uz linkove je i kratak opis. Naravno, prilikom kreiranja reklame možete izabrati željenu boju teksta, linka, font slova. Tekstualne reklame su najefikasnije i dajte im prednost nad slikovnim.


Slikovne Reklame

Slikovne reklame postoje u istim veličinama kao i tekstualne. Ustvari, prilikom kreiranja reklama možete odrediti da se u jednom baneru naizmenično pokazuju tekstualne i slikovne reklame. Slikovni baneri privlače manje klikova, ali ponekad znaju da ulepšaju stranicu, pogotovo ako su na stranicama gde je samo tekst, pa sve deluje pomalo siromašno.

Najefikasniji formati za tekstualne i slikovne reklame su:

  • Large Rectangle (336 x 280 piksela)
  • Leaderboard (728 x 90)
  • Medium Rectangle (300 x 250) i
  • Wide Skyscraper (160x600)  


Iz mog iskustva najviše novca donosi  Large Rectangle (336 x 280 piksela).

Link Jedinice

Google AdSense link jedinice (Link Units) su, po mom mišljenju, dosta potcenjene iako imaju veliki potencijal. Mogu biti u obliku vodoravne trake ili u obliku pravougaonika. U oba slučaja radi se o prostoru ispunjenom samo tekstualnim linkovima (slika ispod).



Naravno i kada su u pitanju link jedinice možete određivati boju linkova i pozadine. Linkovi su uvek underline i to ne možete promeniti. Isto tako, tu ce uvek biti i boldovan tekst "Ads by Google" na početku svake link jedinice. Postoji par veličina koje možete odabrati, a takođe možete birati da li hoćete da u vašoj link jedinici bude prikazano 4 ili 5 linkova. Moja preporuka je 4, jer su tada linkovi ispisani većim slovima, što ih automatski čini preglednijim.

Uz malo veštine i kreativnosti link jedinice se mogu idealno uklopiti u navigaciju sajta i tada će donositi dosta klikova. Jedina loša stvar kod njih je što ne zarađujete direktno od klika na link u jedinici. Kada posetilac sajta klikne na neki od ovih linkova, on bude prebačen na stranicu čiji sadržaj je više drugih Google tekstualnih reklama. Tek klik na neku od njih vama će doneti zaradu. Ako vam ovo možda zvuči obeshrabrujuće, reći ću vam da imam jako pozitivna iskustva sa link jedinicama i da preko njih ostvarujem velik procenat ukupne zarade.

Na jednu stranicu možete postaviti najviše tri tekstualne (i/ili slikovne) reklame i tri link jedinice. Dakle, maksimalan broj Google AdSense reklama koje možete imati na jednoj strani je šest.

Na ovoj stranici https://www.google.com/adsense/static/en_US/AdFormats.html možete pogledati sve formate Google AdSense reklama koje možete postaviti na vaše sajtove i pogledati njihove primere.

No comments: